maanantai 13. helmikuuta 2017

Arkea

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Ajattelin tulla tänne kertomaan, kuinka mun arki sujuu pääsykoelukemisten, kotitöiden, treenien ja "ihan oikeiden töiden" kanssa. Välillä ei niin hyvin ja joskus harvoin mukamas niinkin hyvin, että ehtii tulla tännekin jotain kirjoittamaan ;D.

Aamuisin herään siinä 6-7 aikaan. Yleensä arkena kuudelta ja sitten viikonloppuisin seitsemältä. Joskus jos nukkumaan meneminen jostain syystä viivästyy, niin saatanpa nukkua jopa kahdeksaan! Makoilen hetken sängyssä tuijotellen Instagramia tai Facebookia. Mulla unisuus/väsy menee todella paljon valon mukaan, joten tuo aamulla kirkkaan näytön tuijottelu herättää melko nopeasti. Kun nousen sängystä ylös, menen ensimmäisenä avaamaan verhot ja laittamaan valot päälle.

Mun takareidet on oikeasti näin kankeat. Tai olivat ainakin joulukuussa.

Kaikkien aamutoimien jälkeen saatan harjoitella päälläseisontaa, venytellä tai lukea kirjaa. Kello on tässä vaiheessa 7-8. Jos mulla on töitä, lähden sinne yleensä 8.30. Jos ei, aloitan tekemään päivän kotitöitä. Tänään oli vuorossa siivousta, pyykkäystä ja ruuanlaitto. Jossain välissä käyn herättämässä poikaystävän ja laitan hänelle aamupalan, jos hän on täällä yötä (aika usein on). Kun kotityöt on tehty, aloitan päivän pääsykoelukemiset. Tänään niiden vuoro on heti tämän postauksen kirjoittamisen jälkeen.


Illalla 17-18 aikoihin lähden treeneihin, jos sille päivälle sellaiset on. Töistä pääsen yleensä 13-16 aikoihin. Jos päivälle ei ole ollut muita suunnitelmia kuin päääsykoelukeminen (ja ruuatkin olen hakenut mahdollisesti Hesburgerista), lopetan lukemiset 18 aikoihin. Jos päivälle on ollut paljon muutakin ohjelmaa, kuten ruuanlaitto, tiskit, pyykit, imurointi tai töitä, lopetan lukemiset siinä 20 aikoihin. Joka päivä en ole saanut luettua pääsykokeita varten, kun voimavarat ovat kuluneet moniin muihin hoidettaviin asioihin.
Sain tämän paketin mun ystävältä, sisälsi mm. karkkia. :)

Olen yrittänyt pitää viikossa yhden päivän ihan vain siivousta varten, ettei sitä tarvitsisi miettiä muina päivinä. Se on kuitenkin ollut hieman mahdotonta, koska poikaystävän mielestä "yksi roska roskiin/päivä" on parempi toimintamalli. Mua taas ärsyttää vitkuttaa ja viivyttää sitä siivousta, kun sotkuhan ehtii tulla siinä ihan samaa tahtia takaisin. Huoh.

Iltaisin menen nukkumaan siinä 22 viimeistään, mutta väsymys alkaa tulla jo 19 aikoihin. Tämän huomaa treeneissäkin, että puolen välin jälkeen alkaa haukotuttaa ja silmät tuntua raskailta. Kun treeneistä tulee bussilla kotiin, voisi bussiinkin nukahtaa. Kotona laitan jotain iltaruokaa poikaystävälle, käyn ehkä suihkussa ja nukahdan sänkyyn (=patjoille lattialla).


Suurinpiirtein tällä tavalla mun päiväni kuluvat ainakin kevään loppuun asti. Katsotaan sitten kesällä, millaista mun arki syksyllä tulee olemaan. Tuli opiskelupaikkaa tai ei, ollaan päätetty poikaystävän kanssa muuttaa yhteen syksyllä (ehkä jopa vähän isompaan asuntoon kuin tämä). Nyt se tuntuisi vähän hölmöltä muuttaa, jos saankin opiskelupaikan ja heinäkuussa olisi taas muutto edessä :D.

Hyvää huomista ystävänpäivää näin etukäteen!

-Helinä

ps. Viikonloppuna on mun synttärit, mikä tarkoittaa perinteistä kysymys/vastauspostausta. Varmaan julkaisen sen kysymysosan tällä viikolla, mutta tähänkin saa jo jättää kysymyksiä, jos keksii jotain :).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti